måndag 29 november 2010

Helgreferat

Först vill jag börja med att gratulera Lotta som igar sprang Seattle Half Marathon pa ofattbara 1:32:37 och kom 22:a dam av 4400. Grymt imponerande!

Förra veckan när jag var ute och gick här i omgivningarna en dag sa stötte jag pa den här lilla konstnärliga uppsättningen. Maste bara papeka att den högra människan är slaende lik min gipsfigur som jag gjorde pa högstadiet och mamma fortfarande envisas med att ha framme till allmän beskadan. Kanske är den inte sa ful ända. Kanske har jag en konstnärlig adra i mig trots allt. Jag menar, far man ställa ut sant här i Lachen sa vad är gränsen egentligen? Only the sky is the limit!

I fredags akte jag in till Zurich för lite shopping och för att träffa Zeliha som jag har pluggat med. Hon aker tillbaka till Turkiet nu i nagra manader sa vi ses igen först i februari eller sa. Jag behöver egentligen nya vinterskor men kom bara sa langt som till HM där det blev en ny klänning istället, cocktail-stil, precis vad jag behövde. Nu behövs bara ett cocktail party sa den far komma till användning ocksa. Träffade Zeliha över en bit mat och gick och kollade pa Zurichs juldekorationer. Bland annat den här granen är en aterkommande attraktion pa tagstationen. Hela granen är prydd av hundratals, kanske tusentals, swarovskiprydnader. Det syns kanske inte sa bra pa fotot men den är väldigt vacker och en ganska imponerande syn med alla kristaller när de skimrar i alla färger i ljuset.

I fredags morse kom Jasmin förbi och fragade om jag ville följa med pa konsert i Zurich pa kvällen. Hon hade en extra biljett och eftersom jag ända skulle in till stan sa tänkte jag varför inte. Det enda jag visste var att det skulle vara en massa olika band som uppträdde och när vi kom dit visade det sig att det var radiokanalen Energys arliga Stars for free-konsert med bland annat Hurts, One Republic och James Blunt. Dessutom en väldans massa schweiziska artister och band som jag dessvärre inte förstod sa mkt av. Men jag kan säga att 13000 människor stod upp och skrek och dansade när sista akten Bligg uppenbarade sig pa scenen. Det lät väl helt ok, men vad han sjöng om har jag ingen aning om. Mkt trevlig kväll dock, kul med lite bra musik och träffa lite nytt folk, bade dem vi var med och lite Energy-folk som Jasmin känner.

I lördags var det dags för utgang. Mitt första nattklubbsbesök i Schweiz :) Jag och André akte hem till Pedro och Severine, blev bjudna pa middag och sen akte vi in till St Gallens (enda) nattklubb The Elephant Club. Det var kul att komma ut och svänga de lurviga lite men i övrigt var jag inte sa imponerad, inte sa bra musik, väldans trangt och bara sittplatser i nagon löjlig VIP-avdelning. Förra helgen hade de tydligen ett Hej Sweden party som hade varit väldigt bra. Vi sov över hos Pedro och Severine och igar fick vi världens hotellfrukost innan vi akte hem, hur lyxigt som helst!

Det här är enda julprydnade som kommit fram hos oss än sa länge. Tittar ni noga ser ni att det kanske inte är sa himla jämt och väldimensionerat mellan ljusen, jag gjorde nämligenden här sköna skapelsen själv när jag var 10 ar. Tänk vad vissa saker far hänga med.... Det blir nog lite mer julpyntat till veckan. I morrn drar jag nämligen norrut och förhoppningsvis far jag mig lite inspiration och julstämning med mig hem igen!

Inga kommentarer: