tisdag 23 november 2010

Tyska, tyska, tyska

Aaah vad jag önskar att jag kunde göra som Anncha och uppdatera bloggen med att jag har nytt jobb. Grattis Anncha! :) Men san tur har jag inte än, men det kommer väl. Pratade med en kvinna pa en jobbagentur i fredags som tyvärr bara kunde säga att jag behöver kunna flytande tyska för att jobba som Business Analyst eftersom de flesta kunder inte kommer vilja prata engelska med mig. Ingen här verkar vilja prata engelska om de inte är sa illa tvungna. Tur att min tyska snart är flytande da, eller hur Malin...eh...eller jaja den blir väl sa smaningom i alla fall :) För övrigt var kvinnan jag pratade med väldigt trevlig och bad mig aterkomma när jag pratar tyska, för jag har en "mycket intressant profil". Naja, nu har jag precis klickat pa "Skicka"-knappen och sänt min ansökan till ett internationellt företag i Zürich som förhoppningsvis inte har sa höga tyskakrav. Sa hall tummarna är ni snälla :)

I söndags(!) var jag, André och vara grannar Jasmin och Mattias pa vinprovning pa en bat i hamnen här i Lachen. Mycket trevligt och mycket gott vin! Sen gick vi hem till Jasmin och Mattias och fortsatte prova nagra av deras viner ocksa ;) Varken jag eller Jasmin skulle upp för nagot särskilt pa mandagen och det var vi glada för:)

I lördags var vi hemma hos Remo och Anja och jag fick lite hjälp med tyskan, Remo lagade pizza at oss och sen spelade vi Monopol. Det gick inte direkt lika bra som sist vi spelade, men kul lika fullt.

I övrigt inte mycket att rapportera, kanske bäst jag fortsätter nöta lite tyska....

Julmarknad i Lachen



André, Mattias och Jasmin

Inga kommentarer: