fredag 22 oktober 2010

Nya kompisar

Vackra Zürich Landesmuseum

I onsdags stod det utflykt på schemat istället för lektion och vi
gick på Zürich Landesmuseum, sådär lagom långtråkigt som museum
kan vara - speciellt när man inte förstår speciellt mycket!! :) lite
intressant fanns det väl att titta på, problemet var bara att det är
så stort och tog aldrig slut!

Det trevliga i kråksången var dock att jag lärde känna en ny tjej
från Sydafrika som går några kurser före oss. Stephanie, som hon
heter, jag, Zehlia (turkiska tjejen) och Pia (en kvinna från Finland)
gick efter museumbesöket ut och åt lunch tillsammans och kollade i
lite i affärer. Min första tjejstund och framförallt min första
egna stund med egna kompisar sen jag kom hit. Låter kanske inte
märkvärdigt men för mig var det precis vad jag behövde, ett litet
avbrott i vardagen :)

I tisdags gjorde jag och André en god gärning och donerade blod. Ni
som gjort det någon gång vet hur stor och tjock den nålen är,
gillar den inte alls! Men det känns alltid bra att göra något som kan
hjälpa andra så det får det vara värt:)

Var ute och sprang igen idag på morgonen. Okej måndag och fredag är
kanske inte superbra frekvens men två ggr den här veckan får ändå
inte ses som jättedåligt, huvudsaken är att jag kommit igång i alla
fall. Men jag hade vääääärldens tyngsta ben idag!!! I måndags
flög jag fram, idag fick jag kämpa för varje steg! Jag vet att det
är så här varje gång jag haft ett uppehåll men det gör det inte
direkt lätt att fortsätta. Det gäller bara att peppa mig själv nu
så jag fortsätter nästa vecka också!

Stephanie är tjejen längst till vänster som tydligen inte fick vara med riktigt pa bilden, Pia bredvid henne, och Zehlia som blundar i vit jacka.



Inga kommentarer: