måndag 18 oktober 2010

Ny mailkompis!

Kossehagar med äppelträd, vingardar, sma hus och kyrkor uppe pa kullarna, berg at vilket hall man än tittar. Ja vad gör det da att det är molnigt och kallt och lite duggregn när höstens första löparpass gar av stapeln?? Alltsa när det kommer till träning är jag verkligen en periodare men nu känns det skönt att ha kommit igang med löpningen igen, precis lagom nu innan det blir alldeles för kallt igen. Det blev inte det längsta passet här pa morgonen men en ca 5km skulle jag gissa, far nog ge mig ut med cykeln i morrn och mäta.

I lördags kom Andrés kompisar Pedro och Severine hit och vi gick ut och at Thaimat, en mycket trevlig kväll med mkt god mat! Om man nu far ha favvo-kompisar sa är nog Pedro och Severine mina favvisar bland Andrés vänner, jag och Severine kommer väldigt bra överrens och är nog rätt sa lika tror jag och sa gör dom alltid sitt yttersta för att prata engelska eller tyska sa jag förstar, ingen schweizertyska här inte. Och alla som gör ett helhjärtat försök gillar jag skarpt! :) Pedro har dessutom skickat min CV till HR-avdelningen pa hans jobb och gör vad han kan för att hjälpa mig fa ett jobb, sa ett extra plus bara för det! Han jobbar pa UBS som är en riktigt stor bank och far jag in en fot där sa vore jag överlycklig!

I övrigt har det varit mkt slappande i helgen och under veckan som gatt eftersom det har regnat och varit gratt och trakigt ute, ser lite filmer, Grey's anatomy, Dexter (ja vi har ju äntligen fattat att det fanns ju fler än 2 säsonger....), tyskaplugg förstas, och igar gjorde jag ett tappert försök att fa ordning pa min laptop som jag hade världens virus pa när jag bodde i Sydney och nu först vill göra en backup pa innan allt ryker sa jag kan installera om och göra rätt liksom, men det blir aldrig riktigt färdigt.

Och just det ja, roligast av allt under helgen var ju att min kära 9-ariga brorson Lukas skrev sitt första mail till mig, och när jag inte svarat pa ca 10 minuter kom nästa mail med "Svara!!!!!!!!!!" i ämnesraden :) Han är ju för söt! Men nu har jag svarat flera ganger och vi är officiellt mailkompisar nu och ingen är gladare än faster borta i ostlandet!

Inga kommentarer: