söndag 31 januari 2010

Cowgirls och glädjeflickor

Jag var på spinning igår morse. Alltså jag säger bara, de här Sandbergarna (a.k.a. Lottas familj) är då överallt! För er som inte hänger med i svängarna så har ju alltså min kära vän Lotta precis flyttat till Seattle med sin man Ty, och jag tror bestämt att jag aldrig har träffat hennes familj lika mycket som jag gör nu EFTER hon flyttat! Jag vet inte om det är en komplott för att jag ska bli påmind om Lotta och börja sakna henne ännu mer eller om det är för att göra det hela mer uthärdligt tills jag träffar henne nästa gång, men träffar jag inte Malin på mina tyskalektioner så är det mingel med hela familjen (inklusive mormor och morfar) på Pite-Revyn och träffar jag inte Kicki på Ica så är hon instruktör på spinningen och Janne är där och cyklar han med! Ja det är ju tur det är en trevlig familj det där, och Lotta vill du veta vad jag gör nån gång så kan du bara fråga Malin eller Kicki nästa gång du pratar med dem! :P

Igår kväll var jag på Western-fest. Åsa som jag jobbar med fyllde 40år och hade bjudit in till fest med western-tema på eko-logen i Långnäs och där kryllade det av cowboys och indianer och en och annan glädjeflicka! Vi fick lära oss att dansa line dance och det var riktigt roligt och sen bjöds det på chili con carne och tårta. Mycket trevlig kväll! Jag sov över hos Per och Helén och i morse bjöds det på riktig hotellfrukost med bacon, äggröra, rostade mackor och the och kaffe! Jag tror jag ska sova där någon mer gång :)

Sen åkte vi och kollade när Lukas spelade hockeymatch och han var målis den matchen, jätteduktig var han! Och hela laget med för den delen. Jag vet inte vad resultatet blev till slut men jag hann börja tycka riktigt synd om motståndarlaget och speciellt deras målvakt, jag kan ju tänka mig vad ledsen man skulle vara om man släppte in så många mål. Inte för att det var hans fel, men ändå!

Bara 11 dar till kvar till Schweiz nu!!!

Och till sist lite bilder.....



Mestadels cowboysare



Födelsedagsbarnet Åsa!



Jag och Veronica



Per och Helén



Supermålisen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hela familjen Sandberg gillar skarpt att träffa dig också!
PS: Du glömde bort att vi träffades på skid-SM också!
Kram Kicki

Eva sa...

Ja just det, jag visste väl att jag glömt nåt!