torsdag 28 januari 2010

Mycke träning blir'e!

Jag var i princip helt insnöad i mitt lilla hus i morse när jag vaknade. Smart som jag är hade jag dock tänkt på att ta med mig en spade när jag gick och la mig igår så jag kunde skotta mig ut. Sen var det skottning framför garaget som väntade, tur att plogen varit här i alla fall! Lite lagom morgongymnastik så där före frukost om ni frågar mig.

Sen så har man ju lite problem med stora drivor av snö på vägen när man bor ute på en udde så här som mamma och pappa gör och det snöar och blåser från alla håll och kanter. Det fick jag erfara i morse när jag körde fast i snön på väg till jobbet. Det var bara att hoppa ut ur bilen (på passagerarsidan för ganska exakt 0cm utanför min dörr var en stor snödriva) och börja skotta! Mamma hämtade grannen som kom precis när skottat klart och de puttade på bilen så jag fick backa ut på vägen igen. Sen var det bara att vänta medan han skottade bort all snö från vägen med sin traktor och jag bytte bil med mamma och åkte till jobbet 45 minuter försenad i mammas pålitliga Subaru istället för pappas klena merca!


Nja, riktigt så här illa var det iofs inte men...

Men inte nog med det. Idag fick jag så äntligen äntligen mitt träningskort på Korpen! Jag är så glad! Äntligen har jag ingen ursäkt för att inte träna längre! Har fått ett träningskort via jobbet så det är super! Första besöket idag och det blev 5km på löpbandet. Snacka om att jag kommer ha träningsvärk i morrn! Jag kommer knappt ihåg när jag var ute och sprang sist...men nu blir det oftare här framöver. Rapporterar jag ingen träning med jämna mellanrum här på bloggen så får ni skälla på mig! En massa träning ska det bli, jag säger bara:

Beach '10 - bring it on!

Inga kommentarer: