måndag 25 januari 2010

Guten Tag!

Skid-SM gick (för er som inte hänger med i sportvärlden) av stapeln i Piteå under andra hälften av förra veckan. Det var minst sagt en hektisk vecka för skidintresserade pitebor i allmänhet och Idépoolen-anställda sådana i synnerhet. I onsdags var jag på Vallsberget som åskådare med min svägerska Helén och de söta brorsbarnen. Hur söt David var när han först var trött och bara ville hem och sen när vi väl gått honom till mötes och lämnat arenan skrek som en stucken gris för att han vill stanna och seeeeeeeeeee vet jag dock inte. Nåja, jag fick mina timmar på plats ändå i lördags när jag jobbade i Idépoolen-tältet och sålde kläder till frysande åskådare. Mycket trevligt och fullt upp! Jag hann med att se lite skidåkning också men inte alltför mycket. Långloppen i söndags såg jag hemma i soffan istället, när det inte är så mycket åkning inne på stadion ser man inte alltid så mycket och dessutom är det riktigt kallt och blåsigt på Vallsberget!

Igår var jag och Erika och kollade på Pite-revyn. Trevlig och rätt så roligt, vissa sketcher förstås bättre än andra! Roligast var förstås att träffa Erika och surra lite. Helt ofattbart vad sällan man får tid att träffas fastän man bor i samma stad numera!

Jag har nu också börjat plugga tyska! Har en alldeles eminent lärare i Malin (Lottas lillasyster) som står ut med mitt extremt korrekta uttal och mina smarta frågor ;) Kanske är det lite payback för att jag hjälpte Lotta att sköta henne när hon var liten....eller nåt...:p Dessutom lyckades jag komma försent redan till första lektionen men händer det igen säger hon att hon ska ringa hem och rapportera till mamma och pappa! Nu ska Malin till Göteborg ett tag så jag tänkte få mig lite semester så här efter två lektioner, men inte det inte, det blev bara mer läxa till nästa gång! Största provet blir dock om jag kan säga något överhuvudtaget när jag åker till Schweiz den 11 februari.

Till helgen ska jag på 40-årsfest med western-tema, det börjar nog bli dags att fixa lite tillbehör till utstyrseln snart så jag passar bland cowboysarna och middagsbönorna!

Ciao! Tschüss!

Inga kommentarer: