måndag 3 augusti 2009

Sparken redan innan lunch!

Jag jobbar åt brorsan i Luleå idag, anställd hela veckan, men när jag nu ringt och trackat mina kära kollegor i Piteå x antal gånger redan så har jag numera fått sparken, haha! Nej, det är väl inte lika illa som det låter, men vi kom alla fram till att det bästa är ju om Jonas jobbar här och jag jobbar i Piteå och i Piteå jobbar ändå 2 andra så jag får ligga hemma på solstolen istället. Passar mig perfekt, det är ju trots allt varmaste veckan på året verkar det som! Fast visst hade det suttit fint med lite fickpengar inför den stundande Schweiz-resan!

Jag har varit hemma precis en månad idag fast det känns som mycket mycket längre, antagligen för att så mycket har hunnit hända på den här tiden. Mammas gamla farbror Olle, min extra-morfar, har gått bort. Han somnade in 101 år gammal, och har fått leva ett långt och bra liv och varit frisk och pigg in i det sista. Piggast på Mogården var 101-åringen, det är bara hoppas att det sitter i generna! Så nu är det begravning på onsdag och det känns väl förstås lite sisådär...

Sen har vi varit i Umeå också för pappas operation. Jag och mamma bodde hemma hos Anne med 6 katter i hennes 2:a. Väl tillbaka i Piteå igen har jag hunnit med ett bröllop (kusin Marcus), PDOL, paltkalas hos Lotta, middag hos Erika, utgång med Anncha och Jens, TV-mys hos Jenny, övernattning med fiske på Rönnskär och ytterligare ett besök på Rönnskär med vattenskoteråkning och bad med brorsönerna. Jag har väl säkert hunnit med nåt mer också, men annars har mycket tid spenderats hemma med mamma och pappa. Väldigt lite träning har det dock blivit....Får väl ta tag i det där nån gång här framöver...

På fredag åker jag till Schweiz! Känns jättekul och spännande, ska bli roligt att äntligen träffa André igen (5 månader sen sist!!!) och få träffa hans kompisar och familj och resa runt i Schweiz och över till Tyskland och kanske vi hinner med nåt annat av alla de här grannländerna de har bara runt knuten där nere. Jag har varit duktig och beställt en tyskabok med CD-skiva, övningsbok och facit så nu ska det bli tyska för hela slanten! Hoppas bara den hinner komma innan jag åker...

Ha! För övrigt så har jag precis sålt ett par arbetsskor och 2 par sulor. Jag kanske inte borde få sparken riktigt än trots allt! :)

Mamma och Anne i Umeå


Lukas och Per på väg ut till Rönnskär


Helén och David på fisketur


Gabriel som har blivit så stor!


Marcus och Madde, man och fru!


Jag och födelsedagsbarnet på bröllopet


Anncha på PDOL-förfest


Hela gänget i Kittelfjäll


Jag och Lotta, snygga som alltid!

1 kommentar:

Sandra sa...

Hej Eva!

Kul att höra från dig! Vi har de bara bra, fullt upp men det gillar jag!
Hoppas operationen gick bra för pappa Sture.
Kul att läsa din blogg, jag återkommer!
Ha det så bra och hälsa hem! Kram Sandra