onsdag 19 augusti 2009

Bilder!

Pizzamiddan blev precis sa romantisk som förväntat, trots askoväder och regn. Självklart började askan mullra runt oss sa snart vi köpt vara pizzor och gatt upp och satt oss pa slottsmuren. Regnet höll sig till duggregn som tur var sa vi hann njuta bade av vara pizzor och utsiken över Zürichsee (Zürichsjön). Rapperswil är en jättefin gammal liten stad och vi gick förbi manga mysiga restauranger längs strandpromenaden, kändes precis som att vara utomlands ;) Sa fort vi satt oss i bilen igen för att köra hem började det ösregna och hagla dessutom, som tur var slapp vi det medan vi at.

Igar grillade vi hemma hos Roman och Andrea, och Remo och Anja var ocksa dar. Mycket god mat och trevligt, och alla ansträngde sig mer än sist att prata engelska sa det var bra. Kvallen avslutade vi med att skicka upp tva mini-varmluftsballonger som Roman och Andrea hade kvar fran deras bröllop. Det är en pappersballong som man tander eld pa nan bomullsbit eller liknande under och sa lange den brinner stiger ballongen upp mot himlen och det ser väldigt fint ut. Sen hade de lite fyrverkerier ocksa, sa jag sa att om jag alltid far ett sant här avskedsparty maste jag helt klart se till att komma tillbaka igen :)

Idag har jag varit ute och sprungit igen, vet inte vad det är med mig men jag lyckas alltid ta mig ut till sparet kl 12 när det är som varmast! Till och med kossorna tittade pa mig som att jag inte var riktigt klok! Men jag sprang i skuggan av skogen i alla fall, sa helt galet var det nog ända inte.

Nu ska jag packa lite och sen ga upp till poolen igen, det är sa varmt här sa allt jag vill göra är bara att ligga i skuggan med en bok eller svalka mig i en pool. I natt var det sa varmt i sovrummet sa det kändes som att blodet kokade sa det blev inte sa mkt somn for froken Pettersson.

Sista kvällen ikväll, känns väldigt trakigt! Vi ska hem till Andrés föräldrar pa middag. I morrn tänkte jag spendera dagen i Zürich, äta lunch med Andrè, lite sightseeing kanske och sen slappa vid utomhusbadet tills jag träffar Andrè när han slutar jobbet och vi aker till flygplatsen.

Nu finns bilder ocksa, för er som är intresserade och orkar:
http://picasaweb.google.com/eva.pettersson/Schweiz?authkey=Gv1sRgCLLmqeWxqK60aA#

Kram!

Inga kommentarer: