lördag 3 januari 2009

Gott nytt år från kräklaget!

Efter närmare 300 mil bilkörning (om jag inte kommer ihåg helt fel...) är vi nu på Hamilton Island i Whitsunday Islands i Australien. Efter 5 dagar på Nya Zeeland (ca 170mil) där vi bland annat såg pingviner, valar, sälar, albatrosser och delfiner flög vi tillbaka till Australien på nyårsafton och firade den i Brisbane. Flyget från NZ var förstås försenat 2 timmar så när vi väl kommit till hotellet, duschat och bytt om och fått en taxi till restaurangen vi bokat bord på så var klockan redan efter 21. Men maten var god och drycken likaså, så mätta och glada gick vi ut klockan tolv och såg väldigt fina fyrverkerier och skålade in det nya året. Strax efter åkte vi tillbaka till hotellet och hoppade i säng, det är 3 timmars tidsskillnad mellan Brisbane och Nya Zeeland så för oss var det som att vara uppe till 5 på morgonen så vi var allt lite möra.... Dessutom hade vi en lång dag i bilen framför oss så vi behövde all sömn vi kunde få.

Två dar (och 110mil) senare, alltså igår kväll, kom vi fram till Airlie Beach för en sista natt på fastlandet innan vi skulle åka ut till Hamilton i morse. Bodde på ett ställe som hette Club Crocodile som iofs inte var det renaste och fräschaste men de hade en jättehärlig pool och bubbelpool utomhus som vi badade i och njöt av värmen och goda drinkar!

I morse tog vi färjan över till Hamilton Island och idag har vi legat vid och i poolen mest hela dagen, hur härligt som helst! I morrn ska vi utforska stranden och snorkla lite och kolla på koraller och Nemo-sar. Jag och Anne ska dyka nån dag också, här finns så himla mkt fint att titta på!

Killarna fick varsitt Nintendo DS i julklapp och spelar för fullt, det är räddningen för oss alla under långa bilfärder och restaurang besök ska jag säga! Men det är ju inte bara killar i 4, 7 och 12 års åldern som gillar sånt, även en viss 29-årig faster kan ha rätt kul och spelar Guitar Hero för fullt! ;)

Kräklaget var det ja....jo när vi kom till Nya Zeeland för att hämta upp vår hyrbil så hade nån precis spytt i den och det luktade inte speciellt gott, dessutom var den inte så välstädad heller och vi har en och annan oplockad gås med Thrifty (hyr aldrig bil av dem!!!) för de var oerhört otrevliga och ohyfsade och inte service minded för 5 öre! Så vi hade en kräkbil hela resan, det var vad vi döpte den till. Sen näst sista dagen blev David åksjuk i bilen och spydde han med, så kräkbilen blev lite kräkigare...men det gick bra, det luktade redan illa så vi märkte inte riktigt av den nya lukten nåt...Sen på eftermiddan den dagen åkte vi up på havet för att kolla på valar och gissa vem som blev sjösjuk, jajamänsan det var fröken Eva Pettersson det..... Så jag och David vi är kräklaget på den här resan. Men förhoppningsvis är det slutkräkt nu.

Nä, nu är det dags att sova. Ni får inga bilder den här gången, det kommer förhoppningsvis nästa gång.

GOTT NYTT ÅR KÄRA VÄNNER! Hoppas 2009 blir ett riktigt bra år för er allihopa!