onsdag 21 januari 2009

Tillbaka till vardagen igen

Det har redan gatt mer an en vecka sen semestern tog slut. Per, Helen, Gabriel, David och Lukas vinkades av pa flygplatsen och det var dags att aterga till vardagslunken igen. Per och company fick ett mardromsslut pa resan - 63 timmars hemresa dorr till dorr. Jag har fortfarande inte hort hela historien men antar att den ena forseningen ledde till den andra men jag sager bara stackars stackars er!!!

Det ar riktigt varmt och skont har nu, igar och idag over 30 grader, varfor ar jag pa jobbet??? Men man ar aldrig helt nojd eller hur? Den har varmen innebar att mitt rum ar extremt varmt och det ar knappt sa att tva flaktar kan kyla ner det tillrackligt sa jag sover ratt sa daligt. Men hellre det har an 20 minusgrader i alla fall! Forhoppningsvis haller varmen i sig over helgen - laaaaanghelgen!! Det ar Australia Day pa mandag sa vi ar lediga, ska bli valdigt skont! Det var ingen mjukstart pa jobbet precis sa jag behover redan vila upp mig igen :)

En av anvandarna fran banken i Singapore som vi utvecklar programvara for ar har i veckan for att diskutera all funktionalitet i systemet sa det ar moten, moten, moten hela dagarna.

Goda nyheter pa jobbfronten: Jag hade min utvardering forra veckan och fick bara bra feedback och dessutom en loneforhojning!! :) Alltid valkommet.

Min motsvarighet i Singapore vill for ovrigt att jag kommer dit och jobbar och den har gangen later det som att det verkligen kommer att handa, det aterstar tydligen bara lite detaljer om vem som ska betala (petitesser med andra ord...:)... Far aterkomma nar jag vet mer...

OK, dags att vara lite produktiv har pa jobbet igen. Hoppas ni alla har det bra!

Over and Out.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hejja på Eva, du är bäst! Du förtjänar alla löneförhöjningar! Här har också sommarn kommit tillbaka, att vi som skulle gå och ha samma klimat helt plötsligt... det trodde man ju inte. Jobba inte i hjäl dig och ha kul på långhelgen. Kram från din kompis i Karibien som saknar att sitta å surra med dig över en öl, en snus, funderandes över funktionerna med en mobiltelefon ;)

Anonym sa...

Tack så mycket för gratulationerna!
Ett halvår går snabbt ska du veta..hehe!
Hoppas att allt är bra med dig och att vi syns i sommar!
Kram Ninna