lördag 10 januari 2009

Port Douglas

Sista dagen i Port Douglas... Vädret har inte varit det bästa nu på slutet, inte alls bra här i PD faktiskt. Men idag verkar det inte regna i alla fall (peppar peppar!!) vilket är väldigt skönt! Sista dagen i PD betyder också att semestern snart är slut...I morrn flyger vi tillbaka till Sydney och på tisdag flyger Per, Helén, Gabriel, Lukas ochc David tillbaka till Sverige och onsdag börjar jag jobba igen. (men då kan jag börja om med min André nedräkning igen så allt är inte tråkigt ändå... ;)

Hamilton Island var helt underbart! Det var bara sol och bad och slappande vi poolen och god mat och goda drinkar vid poolen, till lunch och till middag! Vi hann med lite träning också, både springning och squash och det behövdes efter de här veckorna! Kul att ha nån att träna med igen! Jag och Helén var mest i farten men även Anne och pojkarna gillade förstås att spela squash.

Här i PD har vi varit på en krokodilfarm och kollat på krokodilshow och krokodilmatning och ormshow och lite cassowaries. Krokodiler är allt lite läskiga djur, men ganska tuffa! På vägen därifrån såg Helén en krokodil i en flod vi åkte över, Per trodde henne inte förstås så vi vände bilen och åkte på croc-spotting. Jajamänsan, där simmade den allt! uuuuuh, bra påminnelse om att de finns livs levande utanför djurparker också!

Igår var vi ute på stora barriärrevet. Jag och Anne åkte ut med en båt som hette Poseidon och gjorde tre dyk ute på revet. Väldigt vackert! massa korraller och fiskar. Såg bland annat 4 hajjar och en hel del Nemosar och massa andra färgglada fiskar. De andra åkte med en annan båt och snorklade och hade enligt uppgift en helt underbar dag! Stackars David brände sig på en manet, en bluebottle, och skrek som en stucken gris i 10 minuter. Vem hade inte gjort det!!?? Personalen på båten tog väl hand om honom och kollade blodtrycket och tvättade med vinäger och gav han och pojkarna glass. En riktig tuffing är vad han är! Jag tror nåt brände mig med när jag dök sista dyket så åter igen är vi i samma lag jag och David, bränn-laget den här gången. Men jag är inte på långa vägar lika tuff som 4-åringen!

Idag ska vi nog utforska stranden lite och äta en god fiskmiddag med gott vin till middag.

Bilderna laggar efter lite, men här kommer några från Nya Zeeland och nyårsafton i alla fall.

Kram!


Anne
Helén
Lukas på nyårsafton
Jag mår inte helbra alltså
Hela gänget på NZ





Inga kommentarer: