tisdag 15 mars 2011

Var!

Solen skiner, faglarna kvittrar, blommor börjar titta fram lite här och var, en tunnare kappa har hittat fram ur garderoben, vantarna och halsduken far stanna i väskan, jag förbannar min envisa ögoninfektion som hindrar mig fran att använda solglasögonen, ja kort sagt verkar det som att varen äntligen har kommit! Vi har köpt en grill och utemöbler till balkongen, foton kommer när möblerna är pa plats, vi väntar pa hemleverans. Här ska njutas av en (förhoppningsvis) lang och härlig var till fullo!


I lördags kom Pedro och Severine hit och vi gick ut och at pa den supergoda restaurangen Pöstli som jag tog André till när jag firade mitt nya jobb för ett tag sen. Efter en utsökt maltid gick vi mätta och belatna hem till oss och spelade lite Catan. I söndags blev vi bjudna till Marco, Maite och Alessio pa lasagne (gjord med skinka istället för sedvanliga köttfärsen, mkt gott det med!) Det var ett tag sen vi var hem till dem nu sa det var riktigt kul att vara där igen. Jag prövade Dance Central till xbox cinnect. Dvs den konsollen da man spelar utan handkontroll eller nagot, sa jag skulle alltsa dansa exakt som de i spelet, och det var inte lätt ska jag säga. Men riktigt kul och bra träning - efter 10 minuter var jag genomsvettig!


Nu äre träning och skola och jobb som gäller (bara tre manader till i skolan! yay!!) och pa fredag ska jag ut pa lite äventyr igen :)


Pa tal om äventyr sa planerar vi ocksa en lite tur nagonstans kring pask, vi har bada ledigt veckan efter pask och kan njuta av lite langledigt tillsammans. André vill väldigt gärna till Miami, men det gar saklart inte att fa tag i nagra hyfsade flygbiljetter under pasken, sa just nu lutar det at en Europaresa, en bilresa tror jag till och med, det känns ju som att allt ligger runt hörnet här :) Sa nu drömmer jag om Venedig, franska rivieran, Wien.....

Lite vartecken, vart enda ett gör mig bara saaaaa himla glad:











Och till sist en annons fran SBB, Schweiz motsvarighet till SJ. De har alltid grymt rolig reklam om ni fragar mig. I vintras när de gjorde reklam för att tagen och rälsarna är testade för att klara vintern fick stackars Sergio, Beat och Benoît sta pa ett fält i meterhög snö - men de sag lika glada ut i alla fall!

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad är det med Andre och det där jäkla Miami?;) kram Lotta