tisdag 1 mars 2011

Pite

Det känns redan som en evighet sen jag var där, tiden gar sa fort! Det var förstas bra att vara hemma en sväng, men 3 dagar och nagra smasnuttar är alldeles för kort tid! Det var fullt upp och jag försökte hinna med sa mycket som möjligt, men visst är det ju alltid sa att man aldrig hinner allt man hade velat! Pitea var vitt, soligt, vackert och kallt. Var pa middag hos Per och Helén och grabbarna. Men konstigt nog har killarna aldrig tid för faster längre. Jag som längtat i tre manader sen jag träffade dem sist, nu är det bara spel och kompisar och tv och sport som gäller, en stor kram fick jag förstas men inte var det sa mycket mer.... Nu dröjer det till juni igen innan jag far krama dem igen. Efter Australien borde jag ju vara van, men just nu känns det rätt sa länge faktiskt. Fast först ska jag träffa Anne och mamma i Stockholm och mamma ska komma hit en sväng, sa visst far jag min familjedos här under varen ända. Hann med en sväng till Erika ocksa och min farbror och faster Mats och Iréne där jag även fick träffa kusin vitamin Annica och nagra bushundar. Förutom det lagade jag och mamma god mat, drack gott vin och myste pa hemmavid.

Sen jag kom tillbaka har det förutom det vanliga med skola, jobb och träning varit lite sociala aktiviteter sa som bokklubben (där jag den här gangen träffade en väldigt trevlig tjej fran Australien, fick mig dock att längta tillbaka väldigt mycket!), middag och spel hos Nadja och André (=min chef för er som inte hängt med), överraskningsfödelsedagsfest med fondue för Andrés pappa Kari som fyllt 60, middag med lite kompisar fran skolan och nu ska vi strax iväg till Remo och Anja och äta Raclette (mycket ost blir det här i ostlandet...) och spela Catan.

I övrigt är det ju mycket skidor just nu. Jag kollar pa tyska Eurosport utan ljud och lyssnar pa radiosporten pa datorn och följer Leifby live pa sportbladet, en rätt sa ok kombination faktiskt. Nej nu ska jag ladda lite för damernas sprint i skidskyttet i Sibirien.

Ha en fortsatt trevlig helg!




Här kommer varen sakta smygande. Gick förbi de här videkissarna häromdan och sag lite rosa blommor pa en buske. Fast idag är det bara 3 grader ute sa jag tror nog varen dröjer lite till här ocksa...


Och det är ju lite kontraster....Sa här sag det ut hemma i Pite (aven om just den här bilden är fran förra aret, men med bara aningen mindre snö i ar sa kan ni ända tänka er hur det sag ut)


Vääääääldigt vackert!!


Soledad fran Argentina, Aroa fran Spanien (bada gar i min klass och är väldigt roliga och trevliga). José kommer ocksa fran Argentina och det var första gangen jag träffade honom. Mkt trevlig middag med typisk Schweizisk mat bestande av Bratwurst och Rösti för mig. Lite väl mycket spanska dock eftersom jag var den enda icke spansktalande där....Men vi var rätt sa duktiga pa att halla oss till tyska ocksa, det gar framat iaf :)

Inga kommentarer: