tisdag 21 december 2010

God Jul!

Helgen har varit väldigt lugn. I fredags hade jag sista lektionen innan jul och efterat gick jag och julshoppade lite. André tog ledigt halva dagen och vi akte till St Gallen för att försöka hitta en bäddmadrass till sängen. Det finns inga möbelaffärer här i Lachen sa det var bara att ge sig ut pa vägarna i snöyran. Vi gick omkring lite i gamla stan i St Gallen, mycket mysigt, men hittade till slut saklart bäddmadrassen pa IKEA, vart annars?

St Gallen

I lördags kom grannen Matthias hit och jag slängde ihop en köttfärssas och vi kollade pa film och drack tydligen tre flaskor mousserande vin....ja trevligt hade vi i alla fall ;)

I söndags tog vi det bara lugnt här hemma och gick en promenad ner till jumarknaden nere i hamnen och köpte lite otroligt goda soltorkade tomater, chiliinlagd vitlök och oliver. Igar fortsatte shoppingräden och jag akte in till Zürich och shoppade med Jasmin. Eller ja, det var nog mest hon som shoppade, jag har väldigt sparsamt med julklappar i ar ska erkännas. Fast det tycker jag egentligen är lite trakigt, jag älskar ju att sla in fina paket och ge bort saker som mottagaren förhoppningsvis vill ha :)

Lite klappar blir det i alla fall

Idag har jag pratat pa skype med Darren i Sydney och fatt hälsa pa hela gamla gänget som hade julfest ute i värmen, lite avundsjuk blir jag allt och sa saknar jag ju alla sa himla mycket ocksa! Om nagon undrar sa star en resa till Sydney högst upp pa min önskelista just nu!!

Sen har jag fatt julstädat ocksa, sa nu är det bara för Anne och mamma att komma! Jag hämtar dem pa flygplatsen kl 12 i morrn om allt gar bra, far halla tummarna att de slipper förseningar!

Vill passa pa att önska alla en riktigt mysig, skön, lugn, trevlig, rolig, fantastisk,
GOD JUL!! fran mig och André!

2 kommentarer:

Lotta sa...

GOD JUL!! Nästa jul är vi i samma stad igen va? Kram :)

Ellinor :) sa...

God jul Eva och hälsa de andra, massa kramizar :) ♥