söndag 6 februari 2011

JOBB!!

äntligen kan jag skriva dessa väldigt efterlängtade ord:

Jag har fatt ett jobb!!

Och jag är överlycklig! :) Ni som läst bloggen noggrannt kommer kanske ihag att jag nämnde lite "interessantheter" som diskuterats hos André och Nadja när vi var där i tisdags, de interessantheterna var alltsa angaende det här jobbet men det blev inte helt klart förrän igar kväll att det verkligen blir av. Jag ska jobba som Business Analyst pa Andrés företag iTrain och börjar redan i morgon! Pa onsdag har vi första presentationen av produkten de nu utvecklar (och behöver min expertis till ;) för en intresserad eventuell kund, och André vill gärna att jag haller i den presentationen..... Med bara tva dagar till förberedelse sa kom vi väl fram till att vi bestämmer oss pa tisdag vem av oss som haller i det, men han vill gärna att jag gör det eftersom min engelska är bättre än hans. Sa det är nog bara att inse att det blir en hardstart och vara tacksam för möjligheten :) Fast lite nervöst känns det ju förstas ända....

I början är det bara ett deltidsjobb, sa jag far betalt utifran de antal timmar jag jobbar. Jag tror i och för sig att det kommer att bli rätt sa mycket ända för det finns hur mycket som helst jag kan göra pa det här projektet. Men för mig passar deltid väldigt bra just nu eftersom jag kan fortsätta med skolan och ga till lektionerna varje morgon mellan 9-11 precis som nu.

Det är precis den typ av jobb jag varit ute efter och delvis samma som jag jobbade med i Australien, sa jag gar i princip mest omkring och ler här hemma hela dagarna nuförtiden =)

I fredags spelade vi bowling med en gäng fran Andrés jobb, riktigt kul och trevliga typer som jag nu träffat för andra gangen.


Jag och min lagkamrat Askim


Kvällens vinnare Tomas och André

Igar var vi ut och at pa en kinesisk restaurang med väldigt god mat men dessvärre fick vi vänta 1,5 timmar pa maten, och eftersom vi skulle till André och Nadja efterat sa blev det lite väl stressigt när maten väl kom...och jag ville ju dit sa snabbt som möjligt eftersom jag väntade pa beskedet om jobbet!

Idag tog vi en biltur i det härligt soliga varvädret till Rapperswil och kollade var min blivande arbetsplats ligger sa jag hittar dit i morgon. Sen har Remo och Anja varit här och spelat Catan och ätit tacos. Nu blir det lite mys med killen framför tvn och uppladdning för morgondagen :)






1 kommentar:

Lotta sa...

Snygg-Eva! Grattis till jobbet, och grattis till dom som var så kloka att dom anställde dig! KRAM!