onsdag 2 februari 2011

Januarisammanfattning

När det gar sa här länge mellan uppdateringarna hinner jag glömma vad jag gjort egentligen... Men i lördags var vi i alla fall äntligen iväg och akte slalom, hur kul som helst! Vi hade riktigt tur med vädret, sol nästan hela dagen, och backarna var väldigt fina. Vi akte iväg till Flumserberg med varan granne Matthias. Han och Jasmin har tyvärr gjort slut och Jasmin har flyttat ut, sa henne har vi inte träffat pa ett tag nu....

Vi har ocksa hunnit vara hemma hos André och Nadja tva ganger. Det är ju dom som bor i huset med köket som jag är förälskad i och har tva sma söta flickor, och nu även ett tredje barn pa väg. Förra lördagen när vi var där spelade vi en utökad version av Catan som var väldigt komplicerad men väldigt rolig. Nackdelen var nog att det tog 3-4 timmar att spela, fast det tog nog ocksa ca 30 minuter bara att förklara reglerna och bygga upp spelplanen. Igar var vi där igen och pratade mycket intressantheter och blev bjudna pa mat. Kom inte hem förrän närmare 12 igar kväll sa idag är det lite tungt i huvudet.....men väl värt det!

Jag har ocksa vart pa en till bookswap och fatt lite nya böcker och läser allt jag bara hinner pa taget till och fran skolan. Skolan tuffar pa som vanligt. Jag börjar bli lite less att aka in till Zürich varje dag, men det är bara att bita ihop och tänka pa allt jag lär mig! I mandags gick jag ut och och lunch med tva tjejer fran klassen, Aroa fran Spanien och Zhuo fran Kina, det var kul! Idag var jag egentligen medbjuden till samma spa som jag, mamma och Anne var pa strax innan jul, av en tjej i klassen. Hon är medlem och far ta med en kompis gratis när hon gar dit. Tyvärr var hon sjuk idag sa det blev inget, men jag hoppas verkligen inbjudan star kvar när hon är frisk igen!!:)

Marco, Maite och Alessio har varit här och hälsat pa. Mycket matlagning har det blivit. I söndags gjorde André, med min guidning, väldigt god inbakad fläskfilé med portvinssas (lotta och erika, ni skulle känna igen receptet ;). Och gymmandet gar finfint och är lika kul varje gang!

Pa fredag ska vi ut och bowla med lite av Andrés arbetskompisar (jag är tydligen enda utomstande som är inbjuden, maste väl ha gjort nagot rätt när jag träffade dem förra gangen antar jag...;) och pa lördag ska vi mest troligt hem till André och Nadja igen. Update kommer.


Sa här ser Catan ut när man spelar pa iPhonen...


Andrés utmärkta söndagsmiddag

Inga kommentarer: