söndag 27 juni 2010

Midsommar

Har precis kommit hem från en väldigt mysig midsommarhelg på Rönnskär med mamma, familjen Esberg/Pettersson och Heléns föräldrar. Jag och mamma hyrde en egen stuga över helgen men har i princip tillbringat all tid med ovannämnda gäng. När min mästerkockskollega har abdikerat till det stora landet i väst så är det tur att jag har min minst lika duktiga och matintresserade svägerska att hänga med en helg som denna! Vad sägs om sill-lunch följt av jordgubbar och grädde och till middag dubbelmarinerad oxfilé med fetaost-, bladspenat- och soltorkade tomaterfylld potatisgatäng, god sallad och till efterrätt på det en marängtårta med vaniljvisp och hallon? Och det var bara i fredags! Igår fortsatte matfesten med grillad oxfilé, fläskfilé, majskolvar, kall ingefärasås och en potatissallad på färskpotatis, sockerärtor och rädisor. Lägg till det lite goda viner, frukost ute i solen, fotbollstittande, vattenskidåkning, skogspromenader och söta, goa brorsbarn så har ni en ganska bra helg, eller hur! :)

Innan ni får se lite bilder ska jag bara berätta
1) Om två veckor befinner jag mig i Maldiverna
2) Om två månader bor jag i Schweiz. Enkelbiljetten är bokad till den 25 augusti...













Inga kommentarer: