söndag 20 december 2009

Utgång i Piteå

Jag hade ju den stora förmånen att få gå ut med Jenny igår som hedrar staden med sin närvaro över julen! Kvällen började hemma hos henne med gott vin, bra musik (från hennes pappas gamla LP-samling) och eminent sällskap! Sen tänkte vi dra ut på Challenge vilket är den nya sportbaren/nattklubben som hade le grande opening igår och bara måste kollas in. Men när vi väl tog oss ut vid elvasnåret så var kön otroligt lång och köinnehållet såg väldigt ungt ut och för att inte frysa av oss de lättklädda småbenen och slösa bort värdefull tid till att stå i kö så sprang vi istället ner till Valdinos, eller som det numera är mer känt som - Valles :) Inte så mkt folk där och vi var lätt yngst på stället men dansgolvet var å andra sidan inte så trångt vilket passade oss perfekt. Men när vi ville vidga vyerna lite mer efter ett tag så sprang vi stället över till Kalles och letade oss ner till källaren och dansgolvet. En mycket märklig upplevelse. Trevligt i och för sig, men nu var vi helt plötsligt äldst istället och alla tjejer dansade på något konstigt sätt där de bara stod still på stället och liksom vaggade överkroppen fram och tillbaka. Jag vet inte om jag börjar bli för gammal för sånt här uteliv och är helt ute, men så där dansar man väl ändå inte!!?? Eller...?

Nåja, vi hann med några vändor mellan att känna oss purunga (Valles) och som gamla tanter (Kalles) och bestämde till att slut att det känns ju trots allt bättre att vara purung, så dansgolvet på Valles fick mesta uppmärksamheten. Jenny träffade någon gammal polare som vi hängde med ett tag och eftersom vi hade som roligast där vid två-snåret när allt stängde så hamnade vi på efterfest hemma hos polarens polare, smått avslagen fest men ändå en fest... Tråkig som jag var höll jag mig till vatten men glad för det är jag idag :) Och när jag ändå var så där tråkig så tog jag tag i hemfärden klockan fem, fick med mig Jenny och blev bjuden på taxi hem av polarn (som även ska ge mig lite älgköttfärs till mina julköttbullar, får se om det bara var snack eller om det verkligen blir av...).

En mycket mycket trevlig kväll med andra ord! :)

Sen att min söta lilla 5-åriga brorson kom och väckte mig kl 12 och ville leka Gömma Skumtomte, ja det är en helt annan historia....

Kram!

1 kommentar: