torsdag 17 december 2009

Julklapp i förskott

Är precis vad jag just fick på mailen! Jag hade ju lite problem med min soffa och mina tavlor som jag tagit med hem från Australien och har mailat fram och tillbaka med flyttfirman för att få ut lite pengar på försäkringen jag tecknat för lite småskador som uppstått under frakten. Fick precis det här mailet från hon som handlägger ärendet:

Hi Eva,

I have spoken to my manager re the couch issue and he has decided on the following for your claim;

Couch - $1000 for loss off appearance
Painting 5 - $400 for replacement
Painting 4 - $200 for loss of appearance

I have also been advised that we will waive the usual $200 excess for the inconvenience from delivery.


Inget att klaga på från min sida, mer än jag hoppats på faktiskt! Ska skicka mina kontouppgifter med en gång innan de ändrar sig! :)


Skadat hörn på soffan


Någon/något har skurit hål i tyget på soffan


Färg avskavd från ena hörnet på tavlan. Den skada jag sörjer mest men som säkert är lättast att fixa.

En vecka kvar till jul och det har redan börjat så här bra! :) Nu är det bara pensionspengarna jag ska få klart med också men de fortsätter bara be om mer papper som ska skickas in hela tiden så det blir kanske en början-på-det-nya-året-present istället...

1 kommentar:

Lotta sa...

Mycket bra! Jag känner till allt om pappersarbete, puh, man blir lite trött. Snart ses vi! KRAAAAM!!