lördag 20 september 2008

Premiär!

Inspirerad av Lotta och Anncha så tänkte jag ge det här med bloggandet en chans. Som om man inte sitter framför datorn nog som det är....nåja, det kan väl inte skada att uppdatera er där hemma lite oftare med mina förehavanden.

Dessutom så verkar bloggning (är det ett ord??) vara ytterligare ett sätt att träffa killar på. Isabelle som jag jobbar med gick på sitt livs första "blog meet" förra fredan. Det är alltså tydligen ett gäng bloggare som träffas lite då och då och dricker lite drinkar och lär känna varandra utanför bloggen. Isabelle bloggar inte själv, men har alla intentioner i världen att börja, så när hon talar om detta på sitt livs första blog meet så får hon genast veta att hon är en "lurker". Så det finns till och med ett ord i blog världen för såna som läser andras bloggar men inte bloggar själv. Eller nåt sånt... Isabelle hade en trevlig kväll, betalade inte en enda av sina alkoholhaltiga drycker, gav sitt nummer till en kille och fick en annan killes visitkort. Sen att han var 31 och hon 23 och att hon tycker 30+ är alldeles för gammalt det var inget hon funderade över förrän måndag morgon. Så vem vet, för alla oss singlar kanske en blog meet is the place to be en fredagkväll när kassan sinar i slutet av månaden ;)

Här har det äntligen börjat bli varmt, förra lördan var första varma dagen och idag har det varit uppemot 30 grader och jag har varit på stranden för första gången efter vintern. Mycket trevligt måste jag säga.

Dags för premiärbloggerskan att dra sig tillbaka. I morrn ska jag springa ett 9km lopp så måste upp kl 6.... Har fått blodad tand efter mitt 14km City2Surf lopp i augusti, ska bli intressant att se hur det här går...

Kram till er alla!


Isabelle the lurker

Jag (nyklippt!) och mina favvo-tjejer Niss, Elani och Ida.

Inga kommentarer: