torsdag 21 april 2011

Glad Pask!

Jag hade tänkt börja med att berätta vilken underbar mamma jag har, och det ska jag även göra, men nu maste grabben ocksa fa sig en eloge eller tva. Han är bäst helt enkelt, fast det var ju inget jag inte visste redan :)

Mamma kom hit i fredags och akte hem i tisdags igen. Vi akte till Rheinfall och tittade pa ett av Europas största vattenfall (inte sa högt men mkt vatten var det i alla fall) och njöt av varvädret i lördags. Pa kvällen gick vi upp till en restaurang pa en kulle ovanför Lachen och at supergod mat! Jag hade aldrig kunnat tro att man behövde boka bord men det behövde man visst, sa det slutade med att vi fick dela ett bord med ett par som redan satt och at när vi kom. Det visade sig väldigt trevligt, för mannen i sällskapet var restaurangens bagare och vi fick även sällskap av ägaren som vi fick surra lite med och hans fru som serverade. Mycket trevligt blev det, och vi blev hejda-ade med handskakningar och personliga avsked vid dörrn. Maten var helt underbar och mätta och belatna rullade vi ner för backen igen!

I söndags promenerade vi runt sjön och drack en kaffe i solen vid hamnen. Mamma shoppade lite pa en loppis och pa kvällen kom Andrés föräldrar pa middag. Vi hade redan dagen innan marinerat kyckling, fläskfilé och oxkött i tre olika sorters marinad och gjort panna cotta och mamma hade med sig löjrom som vi bjöd pa till förrätt och med nygrillat kött blev det en kanonmaltid!

I mandags jobbade André men jag och mamma gick och shoppade lite i Lachen och satt sen ute i solen och njöt av en langlunch och ett gott glas vin till det, alltid trevligt när man far lyxa till det lite en vanlig vardag :)

Jag har alltid lika roligt med mamma och det är sa kul när hon kommer hit! Jag har världens bästa mamma helt enkelt! Hon och André kommer hur bra överrens som helst och hon och hans föräldrar gar väldigt bra ihop, mkt lyckat med andra ord.

I veckan har det bara blivit tva dagar med tyska sa nu har jag en hel del att ta igen, men det far bli nagon annan gang tror jag... Nu är det fullt upp med jobb som gäller sa helgen blir tyvärr inte sa lugn som man kunnat önska. André har ledigt i 10 dar men jag far jobba en hel del. Fast pa onsdag flyger vi söderut sa jag klagar ända inte :)

Idag slutade André tidigt och var hemma före mig som omväxling. Innan jag kom hem hann han bli uttrakad och hade redan städat hela lägenheten, inklusive toaletterna och duschen (vilket jag verkligen hatar!) och startat en tvättmaskin, som han redan kört tva till av här pa eftermiddagen. Sen har vi gjort bort att handla allt för helgen och nästa vecka, sa nu blir det att slappa allt det bara gar resten av helgen! Han är helt enkelt toppen min kära kära André, upphör aldrig att förvana - och det är väl himla trevligt, eller hur :)

Har suttit ute pa balkongen och jobbat idag i bara shorts och t-shirt och i morrn ska det bli lika varmt sägs det. Sa vi drar nog ut pa en cykeltur och njuter av vädret sa länge det bara gar. Fördelen med mitt jobb är ju att jag kan välja när jag jobbar och kan utnyttja dagarna pa bästa möjliga sätt.

Glad Pask allihopa! Hoppas ni far en riktigt trevlig och mysig helg! Jag har tva paskägg att äta upp som gullmamma hade med sig förra helgen. Och gravlax har jag köpt pa Ikea och lite löjrom finns allt fortfarande kvar i kylen. Sen lite grillat pa det och ett gott vin och sol och varmt...ja trots jobb sa kan det nog bli en riktigt lyckad helg ända!

Kram!

Inga kommentarer: