onsdag 18 augusti 2010

Nedräkning!

Nu har nedräkningen börjat. Idag är det exakt en vecka tills jag sitter på planet till Zürich, i och för sig inte så märkvärdigt i sig men den här gången har jag ju bara en enkelbiljett... Det är lite så där smått lagomt stressigt och kaotiskt innan jag åker med jobb, packning, tandläkarbesök, socialt umgänge och dylikt, men på nåt sätt så brukar allt ändå lösa sig i slutändan så jag misströstar icke!

Dessutom, enligt newsweek.com så är Schweiz andra bästa landet i världen att bo i medan Sverige bara kommer på en tredje plats. Så det ser ju ut som att jag gjort ett bra val! ;)

Ikväll ska jag och fröken Erika ut och äta sushi, mycket trevligt att det numera går att göra i Piteå också! I helgen blir det mys med familjen, Anne kommer hem och fam Esberg/Pettersson förärar oss nog också med ett besök, brorsbarnen slåss om att få sova över, och lite kära släktingar hade det också varit kul att hinna på säga hej då till innan jag drar.

Sen blir det lilla Lachen (7500 invånare) för mig för ett tag. En riktig liten invandrarflicka kommer jag att bli, även om jag så småningom lär mig tyska så kommer jag ju ändå inte fatta vad alla pratar om eftersom de har sin egna obegripliga schweizertyska. Kommer bli intressant och lärorikt. Hoppas jag. Har jag otur blir det bara jobbigt och hemskt. Men det tror jag väl inte riktigt på egentligen, det blir väl vad man gör det till!

Nej, nu ska jag iväg till stan och träffa Erika. Det blir sista gången vi hinner ses innan jag åker så det känns lite tråkigt. Men nu har vi hunnit träffas mer än vi brukar sista tiden och lite är ju alltid bättre än ingenting alls!

Hej svejs!

1 kommentar:

Lotta sa...

Trevlig resa, och vi ses SNART!