tisdag 2 mars 2010

Vargavinter!



Nää nu är jag less, riktigt less! Så här såg det ut när jag kom hem från jobbet idag. Det kanske inte syns så tydligt på kortet men det är alltså hela uppfarten som drevat igen och det var bara att plumsa genom en halvmeter djup snö för att ta sig in. Är det inte -25 så är det snö och snörök och när inte det är nog så ska tydligen blåsten ställa till det lite extra också!



Nog för att jag inte haft en vinter i svensk bemärkelse på många år och faktiskt har saknat det lite, men det här har jag definitivt inte saknat! När till och med snöhögen från plogen är för stor för att fotograferas, och när jag är rädd att lill-mamma ska blåsa bort när hon skottar, då har det i alla fall i min mening gått för långt. Nu är det mars, nu ska det vända, nu ska solen titta fram och snön ska börja droppa från taken! Nån mer som röstar för det?

Och undertiden jag väntar och drömmer mig bort till varmare dagar så äter jag lite glass med chokladsås...:)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Kom hit å hälsa på! Här är de vår! Men hur som helst så ses vi ju snart i Sthlm!! Kram

Sonja . / ) sa...

Kära frusna Eva.

... snart kommer vel solen ¤
Den er faktisk her akkurat nå,
og lyser på en liten spurv som
nyter litt fett og frø i
vinduskarmen vår

VÅR!

:-D

Kram Värme och mera VÅR!